Reinterpretarea modernă a Alfei Disco Volante (în traducere „farfuria zburătoare”), căştigătoarea „Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2013” la categoria „concepte şi prototipuri”, nu va rămâne un simplu exerciţiu nostalgic. În ciuda celor 4.000 de ore necesare celor de la Touring Superleggera pentru a-l asambla în întregime manual, Alfa Romeo Disco Volante urmează a se fabrica într-o miniserie cu cadenţă redusă.
Exclusivismul în cazul noului Touring Superleggera Disco Volante se explică prin faptul că acesta are pe dedesubt platforma supercarului Alfa Romeo 8C Competizione, iar cum un singur exemplar din 8C costă 160.000 de euro, factura plătită de norocoşii proprietari de Disco Volante va sări de 200.000 de euro.
Dimensiunile coupe-ului cu accente retro ar putea determina italienii să exclame „Barchetta !” (bărcuţa), conceptul care nu mai are mult până să fie produs în serie fiind genul de Alfa de care te îndrăgosteşti la prima întâlnire, cum nu întâmplător Henry Ford afirma că atunci când o Alfa trece pe lângă tine trebuie să-ţi scoţi pălăria.
Utilizare fibrei de carbon şi a aluminiului a permis modelarea unor forme seducătoare ce nu ar putea fi reproduse din oţel pe o linie automatizată de asamblare. Coeficientul Cx care măsoară curgerea aerodinamică a aerului peste caroserie măsoară doar 0.25.
Sub capota noii Alfa Romeo Touring Superleggera Disco Volante se regăseşte un propulsor de origine Ferrari, mai precis un V8 de 4.7 litri cu 450 CP şi 480 Nm. Cutia de viteze „trans-axle” are 6 trepte şi beneficiază de sprijinul unor padele la volan, diferenţialul sport are alunecare limitată, suspensiile au configuraţie dublă iar frânele sunt ventilate.
Asemenea 8C Competizione, şi noul Disco Volante este echipat cu un sistem electronic ce optimizează demarajele „la blană”, pentru obţinerea de timpi minimi în orice condiţii. De la un buton se pot set