Biroul de Anchete si Analize (BEA), insarcinat cu ancheta in Franta asupra accidentului aeronavei Airbus A330, intre Rio si Paris, la 1 iunie, a apreciat miercuri ca se apropie de "scopul" de a "intelege" cauzele prabusirii.
"Tinand cont de toata munca depusa si de tot ce avem, cred ca probabil ne apropiem efectiv tot mai mult de scop", a declarat directorul BEA, Paul-Louis Arslanian, intrebat despre rezultatele anchetei in curs, informeaza AFP, citat de Mediafax.
"Scopul este de a intelege ce s-a intamplat", a adaugat acesta, la sediul BEA din Le Bourget, in nordul Parisului.
"Facem tot ce putem si este foarte dificil", a subliniat Arslanian. "Se face totul pentru a recupera atat dispozitivele de inregistrare, cat si trupurile si nu putem spune astazi ce se va reusi", a continuat el.
"Este aproape sigur ca avionul nu va fi recuperat in intregime", a subliniat acesta, cautarea resturilor aeronavei continuand in Oceanul Atlantic.
Dupa cinci zile de la accident, BEA anunta ca ancheta depistase o "incoerenta" a masurarilor vitezei de catre sondele Pitot ale avionului. Biroul a subliniat ulterior ca nicio legatura nu se stabilise, inca, intre aceste sonde si prabusire.
Puse in discutie de sindicate, sondele Pitot au fost toate inlocuite de Air France pe avioanele de cursa lunga A330 si A340, a anuntat luni Erick Derivry, purtator de cuvant al SNPL, sindicatul pilotilor majoritar in cadrul companiei.
Arslanian a adaugat ca nu se afla inca in posesia rezultatelor autopsiilor trupurilor gasite dupa accident.
"Autopsiile efectuate in Brazilia sunt sub responsabilitatea autoritatilor braziliene. Acestora li s-au alaturat, de asemenea, francezi. Avem un medic anchetator al BEA, care nu a primit autorizatia sa participe la autopsii", a declarat el.
BEA, prin cei aproximativ 60 de