Comisia Europeana a deschis miercuri procedura de incalcare a dreptului comunitar asupra Romaniei, pe motiv ca sistemul 112 nu permite localizarea celor care suna de pe telefonul mobil sa anunte o urgenta.
Romania are din acest moment doua luni la dispozitie sa trimita un raspuns satisfacator pe aceasta tema catre Bruxelles, pentru ca altfel lucrurile se apropie de Curtea Europeana de Justitie.
Ce se intampla in acest timp in Romania? STS, operatorul liniei telefonice de urgenta spune ca nu mai are bani pentru finantarea activitatii, iar Autoritatea de Reglementare, care se ocupa de aceasta finantare, asteapta o lege in acest sens.
Problemele cu 112 sunt foarte mari, în principal fiind vorba de fonduri. Din februarie, aş putea întrerupe serviciul pentru că nu mai sunt bani de salarii. Marcel Opris, directorul STS STS cere mai multi bani pentru functionarea serviciului 112
Problemele Romaniei in privinta serviciului 112 nu se reduc, asa cum poate stiau pana astazi oficialii europeni, numai la sistemul care nu indica locatia exacta a unei persoane care suna de pe telefonul mobil. Oficialii Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), operatorul sistemului 112, au anuntat joi ca, din februarie ar putea intrerupe acest serviciu, pentru ca este nevoie de mai multi bani pana si pentru functionarea actuala a sistemului.
"Problemele cu 112 sunt foarte mari, în principal fiind vorba de fonduri. Din februarie, aş putea întrerupe serviciul pentru că nu mai sunt bani de salarii", a declarat Marcel Opris, directorul STS, citat de NewsIn.
Potrivit Mediafax, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi