Bogdan Brânzaş, specialist în branding, consideră că piaţa este săracă în mărci româneşti. PASIUNE Bogdan Brânzaş, specialist în branding, consideră că piaţa este săracă în mărci româneşti Businessurile de succes din comunicare ce funcţionează în afara Bucureştiului se pot număra pe degete. În urmă cu 14 ani, clujeanul Bogdan Brânzaş a avut inspiraţia de a pune pe picioare prima firmă de consultanţă de brand în capitala Ardealului.
În România de abia se contura ideea de publicitate şi puţini români (să-i numărăm pe degete?) aveau habar ce este brandingul. Brânzaş tocmai se întorsese de la o bursă de la Universtatea de Artă din Nantes (Franţa), unde studiase designul de ambalaj de... parfumuri.
A intuit că şi în România domeniul designului de ambalaj va creşte. Nu ca Făt-Frumos, dar va creşte, greu! Dacă ar fi avut posibilitatea, ar fi rămas printre designerii vestiţi ai Parisului. Dar s-a întors.
„România, la acea vreme, nu era membră UE, iar legislaţia muncii nu permitea angajarea unui cetăţean extracomunitar decât în condiţii excepţionale şi cu o birocraţie înfiorătoare”, povesteşte Brânzaş. Împreună cu un prieten a înfiinţat firma de consultanţă de brand Branzas Design.
Ursus, primul pitch, primul client
Este îndrăgostit de munca în branding: „Este o meserie, un hobby, o soţie, un copil, o amantă şi un business în acelaşi timp”, mărturiseşte (metaforic) Brânzaş. Fără experienţa din Franţa nu ar fi avut curajul să lanseze această firmă.
Primul client al firmei Branzas Design a fost producătorul de bere Ursus. În 1994, Brânzaş a încercat, în decurs de câteva luni, să intre în audienţă la Octavian Buzoianu, pe atunci directorul general al companiei Ursus. Dorea să-i propună revitalizarea brandului Ursus.
A încercat, dar n-a reuşit. A avut surpriza să se trezească invit