Bilanţul făcut la finalul sezonului estival de inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OPC) din Timişoara nu e deloc onorabil: până ieri, 25 de turişti reclamaseră agenţiile prin care şi-au contractat vacanţa, motivând că au plătit servicii de care n-au beneficiat. Sursa: Adi Pîclișan
Inspectorii se mai aşteaptă la un val de nemulţumiri. Opt agenţii au fost sancţionate de OPC cu amenzi între 10.000 şi 50.000 de lei. Reclamaţiile vizează exclusiv destinaţii din Turcia şi Grecia. Majoritatea agenţiilor reclamate oferă pachete contractate de la doi mari tour-operatori, Alibabatour şi Teztour.
Ghinion în Antalya
Zoltan Kovacs este unul dintre timişorenii care a vrut o vacanţă de vis şi s-a ales cu un „view” de cinci stele spre nişte depozite, în Antalya. „Spre ghinionul meu, am apelat la firma Ultramarin pentru un sejur de şapte zile în Antalya. La sugestia lor, am ales, împreună cu nişte prieteni, un sejur la hotelul Ela Quality Resort din Belek, în nişte căsuţe care aveau terase tip ponton direct în piscină. Imaginea arătată, preţul propus, cât şi faptul că astfel eşti oricând lângă apă ne-au încântat şi am semnat contractul”, povesteşte omul de afaceri.
„La destinaţie am avut numai surprize. Într-adevăr, camerele erau în căsuţele promise, dar fără ieşire spre piscină, ci la etaj, iar vederea, promisă spre piscină, era de fapt spre un depozit şi spre şosea. Am reclamat imediat la recepţie şi ni s-a arătat catalogul, explicându-ne şi arătându-ni-se pe voucher că firma Ultramarin a comandat «Family House», camere pe care le-am şi primit, şi nu «Lake House with Pier», care ni se arătaseră în pliant”, explică el. „Poate OPC, precum şi Ministerul Turismului ar trebui să verifice mai des agenţiile de turism, profesionalismul oamenilor care lucrează acolo. Nu mi se pare normal ca pe banii tăi să ai un concediu