In lumea evenimentelor exclusiviste, nu mai faci valuri daca nu inchizi un tunel de pe autostrada, daca nu inchiriezi un avion sau nu aduci medici pentru petrecerea pe care o organizezi, indiferent cu ce ocazie.
Imaginea unui proprietar al unui magazin de bijuterii in toga, conversand cu un transsexual in costum de lebada (in rol de gazda) poate fi o emblema a petrecerilor exclusiviste. Rolurile se mai schimba, dar ideea ramane, pentru ca astazi costumatia obligatorie nu mai inseamna neaparat "black tie", ci tinute exotice, uneori oferite chiar de organizator. Iar aceasta e doar o parte a decorului.
Unul dintre cei care ridica mereu stacheta in privinta petrecerilor este miliardarul (Sir) Philip Green. Pentru aniversarea sa de 50 de ani a cheltuit in jur de 5 milioane de lire sterline, transportand 200 de prieteni in Cipru, unde i-a intampinat el insusi costumat ca Imparatul Nero, intr-o toga si cu o coroana de lauri pe cap - intre opulenta si ridicol granita e foarte subtire. Si oaspetii au fost rugati sa adopte o costumatie asemanatoare. Apoi, la petrecerea de bar mitzvah a fiului sau a dus 200 de persoane in sudul Frantei, iar pentru cea de-a a 55-a aniversare a sa a invitat 100 de persoane la un eco-spa din Maldive. Green a platit totul pentru invitatii sai.
Dar nimic nu se compara cu petrecerile date de branduri de lux. Si, surpriza, uneori, marcile de orologerie dau unele dintre cele mai putin cuminti receptii.
O jurnalista de la Financial Times scria in decembrie anul trecut despre experienta sa la o petrecere de la Salonul de orologerie de la Basel care a fost ca "o combinatie intre filmele Fight Club si Eyes Wide Shut", unde luptatori de gherila faceau acrobatii pe franghii, iar invitatii erau condusi de persoane mascate in separeuri, unde asistau la ritualuri cu pene si votca servita din seringi.
La astfel de pe