Aeroporturile din România au nevoie, în următorii zece ani, de cel puţin 200-300 de milioane de euro pentru investiţii în piste noi, terminale şi infrastructură, a declarat preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo.
"La nivel de ţară este o nevoie importantă de investiţii, având în vedere că majoritatea pistelor sunt vechi. Estimăm că pentru dezvoltarea aeroporturilor în următorii zece ani este nevoie de cel puţin 200-300 milioane de euro pentru piste, terminale, infrastructură", a afirmat David Ciceo, care ocupă şi funcţia de director al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
Noua pistă a Aeroportul de la Cluj-Napoca, investiţie de aproape 40 de milioane de euro, va duce la creşterea traficului de pe aeroport cu 5% pe an.
În ceea ce priveşte evoluţia numărului de pasageri în acest an, preşedintele AAR a arătat că în primele şase luni traficul de pe aeroporturile din România s-a redus uşor, estimând pentru întregul an "măcar o stagnare".
"Traficul a scăzut în primele şase luni ale anului cu 2-3%, dar suntem oprimişti că va trece şi criza. Ne bucurăm că Aeroportul Henri Coandă are o creştere importantă a traficului, cel din Cluj, de asemenea, cel din Târgu Mureş. Sunt aeroporturi care cresc, dar în următorii ani ne aşteptăm la o creştere şi datorită dezvoltării investiţiilor străine", a adăugat reprezentantul AAR.
Anul trecut traficul din cele 16 aeroporturi din România a totalizat 10 milioane de pasageri.
Pentru aeroportul din Cluj-Napoca, Ciceo estimează pentru acest an un trafic de peste un milion de pasageri, acesta fiind cel mai important din ţară, după Bucureşti. Sunt multe însă aeroporturi unde traficul este extrem de redus şi unde există un număr foarte scăzut de curse aeriene.
"Traficul redus (din anumite aeroporturi din România, n.r.) este problemă de potenţial economic, de competiţie, est