A nul trecut, bulgarii au luat atitudine şi au cerut în stradă îngheţarea preţurilor carburanţilor, cel puţin jumătate de an. Dorinţa lor a fost îndeplinită doar aparent, deoarece, după o înţelegere secretă între o mare companie - Lukoil - şi guvernul bulgar, preţurile au crescut şi mai mult. Jurnalistul bulgar Nikolai Tihov, de la cel mai popular post de radio din ţara vecină, Darik Radio, a explicat pentru Libertatea cum s-a desfăşurat aşa-zisa campanie de ieftinire a carburanţilor în Bulgaria şi ce lovitură au primit, ulterior, şoferii. A nul trecut, bulgarii au luat atitudine şi au cerut în stradă îngheţarea preţurilor carburanţilor, cel puţin jumătate de an. Dorinţa lor a fost îndeplinită doar aparent, deoarece, după o înţelegere secretă între o mare companie - Lukoil - şi guvernul bulgar, preţurile au crescut şi mai mult. Jurnalistul bulgar Nikolai Tihov, de la cel mai popular post de radio din ţara vecină, Darik Radio, a explicat pentru Libertatea cum s-a desfăşurat aşa-zisa campanie de ieftinire a carburanţilor în Bulgaria şi ce lovitură au primit, ulterior, şoferii.
Libertatea: Bulgarii au cerut, anul trecut, ieftinirea carburanţilor sau cel puţin îngheţarea preţurilor, timp de 6 luni…
Nikolai Tihov:Moratoriul nu a fost, din păcate, atât de îndelungat, ci doar pentru o lună, în perioada martie-aprilie 2011. A fost semnat între guvern şi Lukoil, fără ca presa să fie prezentă, ci doar am primit, ulterior, un rezumat. Nici un alt producător/ vânzător de carburanţi nu a mai luat parte şi asta a rezultat în faptul că Lukoil şi-a subminat concurenţa, continuând să vândă - la vrac - altor deţinători de staţii de combustibil la preţuri mai mari.
Ce s-a stipulat exact?
După ce ministrul bulgar al energiei, ministrul transporturilor, premierul şi mai-marii de la Lukoil s-au certat în şedinţa cu uşile închise, s-a stabilit că TVA-ul va fi returnat m