Procuratura bulgară va investiga un posibil conflict de interese în procesul de licitaţie pentru realizarea unui logo turistic pentru Bulgaria, iar rezultatul anchetei ar putea fi organizarea unei noi licitaţii şi un nou logo.
Noul logo a fost prezentat oficial în urmă cu două săptămâni şi a atras critici puternice din partea artiştilor, designerilor şi populaţiei, potrivit publicaţiei Standart, preluată de Novinite.
Licitaţia a fost organizată de echipa fostului ministru al Economiei, Energiei şi Turismului, Traicho Traikov. Anchetatorii bulgari vor investiga rolul consilierului lui Traikov pentru marketing şi publicitate, Alexandra Lang, în urma unor sesizări că aceasta s-ar fi aflat în conflict de interese, scrie cotidianul Standart.
Potrivit Standart, o investigaţie care vizează documentaţia pentru licitaţie a început deja, iar rezultatul final ar putea fi o nouă licitaţie şi un nou logo.
Lang a negat categoric acuzaţiile de conflict de interese, afirmând că a participat activ la crearea brandului împreună cu compania selectată în acest scop, fără să fie însă implicată prin nicio afacere proprie.
"Logoul este o mică parte a proiectului. Licitaţia nu a fost pentru logo, ci pentru crearea, implementarea şi poziţionarea unui nou brand integrat. Logoul este doar partea vizibilă a proiectului, care concurează pentru turişti la nivel global. Este legătura emoţională dintre afaceri şi clienţi. De obicei, orice inovaţie de acest fel este întâmpinată cu opoziţie şi este nevoie de mult curaj pentru a nu ceda", a spus Lang.
Echipa responsabilă de proiect nu a făcut o treabă prea bună şi nu a reuşit să atragă designeri bulgari de top, a declarat Rumen Draganov, expert bulgar în turism, citat de Novinite.
Potrivit acestuia, problema legată de logo reflectă corupţia, iar licitaţia trebuie anulată. Detaliile logoului promovează doa