Publicaţia „The Daily“, lansată de magnatul News Corp., şi care poate fi vizualizată exclusiv pe iPad, este şi criticată, şi susţinută. „The Daily“, primul ziar pe iPad, a avut o investiţie de 40 de milioane de dolari şi costuri de aproximativ 500.000 de dolari pe săptămână.
Primul ziar pentru iPad, proiectul curajos al lui Murdoch, a fost lansat cu mare fast la începutul lunii februarie. „La vremuri noi este nevoie de un nou model de jurnalism", anunţă primul editorial „The Daily". Mai citeşte şi:
VIDEO "The Daily", primul ziar exclusiv pentru iPad Publicaţia, care este o premieră în industria online, este disponibilă doar în Statele Unite şi este accesibilă contra cost. Astfel, abonamentul pentru o săptămână este 99 de cenţi şi 40 de dolari pe an. Revista lui Murdoch va avea nevoie de mulţi abonaţi pentru a-şi acoperi investiţia. Cum a fost primită lansarea „The Daily" de specialiştii din onlineul românesc? „Până acum, ideea e frumoasă. Dar produsul final nu mă impresionează excesiv. Momentan, chiar şi pentru SUA cred că e un model destul de dificil de susţinut din punct de vedere comercial, dacă nu ar exista şi suport (de conţinut şi tehnic) din celelalte medii", declară Dragoş Stanca, managerul regiei de vânzări online Q2M, care e de părere că această formulă poate fi câştigătoare pe termen lung. El este de părere că „The Daily" îşi va putea acoperi investiţia din abonamente. „Pentru simplul motiv că ce se vede denotă că e, mai degrabă, o mişcare de marketing decât o revoluţie a publishingului. Nu am auzit, încă, despre o dezvăluire în exclusivitate a «The Daily»", a mai explicat Stanca.
Cum îşi va acoperi cheltuielile
„Este firesc să existe o taxă, univesul iPad/iPhone pe asta se bazează, în principal. Şi, în timp, va deveni firesc să se plătească o sumă - mică la început - pentru un conţinut premium", explică Dragoş Stanca, managerul