Băieţii ar trebui să construiască turnuri din cuburi, iar fetele ar trebui să se joace cu păpuşile. Încadrarea copiilor în roluri stereotipice pare depăşită şi demodată, însă există încă mulţi părinţi care gândesc aşa. De unde vine această idee preconcepută privind rolurile?
Reprezentanții Centrului de ştiinţe Copernic din Varșovia (Polonia) au ajuns la concluzia că băieţii sunt atraşi de procesul de meşterit în sine. Pe de altă parte, fetele trebuie să ştie care este scopul întregii acţiuni: ce destinaţie va avea clădirea, cine va beneficia de pe urma construirii noului pod şi de ce anume trebuie să proiectăm un drum aici şi nu altundeva?
Nimeni nu poate intui ce meserii vor avea căutare peste 10 sau 20 de ani. Marile corporaţii internaţionale încearcă să anticipeze viitorul, dar nu reuşesc să vadă mai departe de cinci sau şapte ani, în cel mai bun caz. Astfel, apare întrebarea: cum să ne educăm copiii în aşa fel încât să fie pregătiţi pentru viitoarele cariere?
"Punând accent pe competenţe şi abilităţi care vor rezista în timp, instrumente care vor supravieţui în faţa tendinţelor schimbătoare de pe piaţa muncii. Mă refer aici la competenţe practice, cum ar fi limbi străine sau matematică, dar şi la abilităţi sociale, cum ar fi spiritul de echipă, comunicarea şi gândirea critică. Aşa ceva nu se predă la şcoală! De ce nu?", a declarat Robert Firmhofer, CEO, Centrul de ştiinţe Copernic din Varşovia, pentru blogul regional al GE.
O competenţă extrem de importantă este abilitatea de a învăţa. Dar cum? În fiecare an, adolescenții sunt copleşiţi de informaţii din toate domeniile de cunoştinţe posibile. Apoi vine examenul de bacalaureat, după care o iau de la capăt. "În Centrul de ştiinţe Copernic lucrează aproximativ 220 de persoane. Când unul dintre ei vine la mine cu o problemă, are la dispoziţie cel mult trei minute să