Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a primit anul trecut peste 51.000 de reclamaţii, potrivit agenţiei Mediafax, iar o treime din ele se refereau la produse cumpărate din marile reţele de magazine.
În peste 7.000 de cazuri, amenzile au fost aplicate pentru că nu s-au respectat preţurile de la raft: acestea se dovedeau mai mari la casă, fie că era vorba despre etichetele obişnuite, fie despre cele promoţionale, a declarat preşedintele ANPC, Constantin Cerulescu, în cadrul seminarului Mediafax Talks About Competition.
Anul trecut, ANPC a dat amenzi de peste opt milioane lei numai pe practici legate de preţurile afişate sau neafişate la raft de comercianţi, a spus Cerbulescu.
"Consumatorul român îşi cunoaşte drepturile şi trebuie respectat. El a ieşit în afară, a văzut ce se întâmplă în exteriorul ţării şi vrea aceleaşi drepturi", a arătat el.
Sancţiunile pentru astfel de practici incorecte, a explicat Cerbulescu, pot merge până la oprirea activităţii pe perioadă determinată.