Taxa de inmatriculare introdusa de Codul Fiscal din ianuarie 2007 va reduce drastic importurile de autoturisme second-hand si va proteja piata autohtona. Insa UE nu priveste cu ochi buni aceasta masura. PROTECTIE. Autoritatile nu doresc ca tara sa fie impanzita de rable, poluante, ci de autoturisme noi
Taxa de inmatriculare introdusa de Codul Fiscal din ianuarie 2007 va reduce drastic importurile de autoturisme second-hand si va proteja piata autohtona. Insa UE nu priveste cu ochi buni aceasta masura.
Guvernantii au dinamizat vanzarile producatorilor auto autohtoni dar si ale importatorilor autorizati prin introducerea taxei de inmatriculare pentru masinile aduse din strainatate. In schimb, au franat vanzarile de autoturisme second-hand poluante.
"Taxa de inmatriculare vizeaza toate masinile care erau interzise la import, care nu corespund normelor europene. Taxele progresive sunt in functie de nivelul de poluare", a explicat Valeriu Garlea, director de comunicare Daewoo. "Romania risca penalizari de zeci de milioane de euro din partea UE, daca va mentine dupa data integrarii prevederile referitoare la taxele la importurile pentru masinile second-hand", a spus Leonard Orban, secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene.
LIBERA CIRCULATIE A MARFURILOR. "Taxa impusa de Codul Fiscal este una fortata, care contravine liberei circulatii a marfurilor, este un bir suplimentar platit de romani dupa integrarea in UE. Romania trebuie sa asigure din 2007 libera circulatie a marfurilor", a explicat Constantin Niculescu, presedintele Automobil Club Roman. "Libera circulatie a marfurilor este asigurata deoarece legea nu iti interzice sa-ti cumperi o masina second-hand, insa Registrul Auto Roman nu iti face omologarea, adica nu ti-o inscrie in circulatie. In plus, se respecta si principiul conform caruia poluatorul plateste", a declarat Marius Car