Dupa "Eterna si fascinanta Romanie" si "Romania mereu surprinzatoare", vom avea o noua campanie si un nou slogan pentru promovarea imaginii tarii, "Romania - Fabulospirit".
Motivul pentru care am avea nevoie de o noua campanie de imagine consta in "ideile preconcepute si elementele negative care pana acum au fost, din pacate, cartea noastra de vizita", mai exact imaginea proasta a Romaniei, care reiese din sondajele de opinie realizate in mai multe tari membre UE. Noul concept a fost elaborat in decembrie 2006 de Directia de Comunicare a Ministerului Afacerilor Externe "dupa evaluarea, impreuna cu misiunile diplomatice ale Romaniei, a perceptiei Romaniei in unele state europene, in urma evaluarii unor evenimente culturale si studierii exemplelor statelor care au aderat anterior la UE".
Potrivit MAE, campania ar avea drept tel sa stabileasca cum se pozitioneaza Romania ca nou membru al Uniunii Europene. In stabilirea conceptului, MAE a apelat, pentru consultanta, la aceeasi firma care se ocupa cu promovarea programului "Sibiu - Capitala Culturala Europeana 2007", GAV Scholtz & Friends. Dupa realizarea mai multor focus-grupuri in care s-a incercat identificarea unor simboluri pur romanesti, s-a constatat ca "nu a mers nici cu sarmalele, nici cu mamaliga", a precizat purtatoarea de cuvant a MAE, Corina Vintan. Asa s-a ajuns la ideea de "spirit fabulos" si de aici sloganul "Romania - Fabulospirit". Sloganul ales de GAV pentru Sibiu 2007 a fost "Oras al culturii, oras al culturilor" iar spotul difuzat la televiziunea publica austriaca pentru promovarea "Sibiului" s-a numit "Fabrikultura".
Ce este "spiritul fabulos"?
Potrivit doamnei Vintan, conceptul ar urma "sa pozitioneze Romania ca pe o tara cu oameni spirituali, care se bucura de viata, un popor definit prin bogatie interioara care are mult de oferit Europei, un concept pozitiv,