În următoarele trei luni, aveţi posibilitatea de a investi, în accesorii utile, o parte din suma pe care, altminteri, o veţi plăti statului pentru noua taxă auto. Nu mai este o noutate pentru nimeni că noul sistem de calcul propus de Guvern pentru taxa de poluare va scoate şi mai mulţi bani din buzunarele cumpărătorilor de maşini noi. Practic, pentru orice maşină achiziţionată după 1 iulie, vă vor fi necesari câteva zeci sau chiar sute de euro în plus faţă de suma
În următoarele trei luni, aveţi posibilitatea de a investi, în accesorii utile, o parte din suma pe care, altminteri, o veţi plăti statului pentru noua taxă auto.
Nu mai este o noutate pentru nimeni că noul sistem de calcul propus de Guvern pentru taxa de poluare va scoate şi mai mulţi bani din buzunarele cumpărătorilor de maşini noi. Practic, pentru orice maşină achiziţionată după 1 iulie, vă vor fi necesari câteva zeci sau chiar sute de euro în plus faţă de suma actuală.
Pentru a vă ajuta să luaţi decizia cea mai bună pentru dumneavoastră, am făcut un calcul al actualei şi viitoarei taxe de poluare pentru maşinile aflate în topul vânzărilor din România. Am pus în balanţă atât propulsorul cel mai vândut al respectivului model, cât şi pe cel cu emisiile de dioxid de carbon cele mai reduse, pentru a vedea dacă, luând o maşină mai puţin poluantă, dar mai scumpă, avem vreun avantaj. Rezultatul este concludent. Ordonanţa care are ca scop reducerea poluării nu favorizează deloc maşinile cu propulsoare performante din acest punct de vedere.
De exemplu, pentru best-sellerul autohton Dacia Logan 1.4 MPI, ale cărui emisii de CO2 sunt de 166g/km, taxa de poluare va fi de 245 euro, iar pentru acelaşi model, dar cu motor diesel de 1,5 litri şi 85 CP, care emite numai 120 gCO2/km, va trebui să achitaţi la trezorerie