Epson, unul dintre cei mai importanţi producători de imprimante, proiectoare şi LCD-uri din lume, vrea în acest an afaceri cu 11% mai mari faţă de anul precedent pe piaţa din România, atingând astfel pragul de 9 mil. euro, estimări bazate pe diversificarea portofoliului de imprimante ink-jet adresate IMM-urilor, dar şi consumatorilor individuali.
"Anul trecut am înregistrat vânzări de 8 milioane de euro, din care 6 milioane de euro au fost asigurate de comercializarea imprimantelor. Vrem să creştem în 2012 şi sunt optimistă cu privire la atingerea acestui obiectiv. Piaţa va creşte în acest an dacă nu cu două cifre, cel puţin cu o cifră, însă evoluţia va depinde de mai mulţi factori, unul dintre aceştia este cursul leului faţă de moneda europeană. Vom aduce echipamente noi şi vom diversifica portofoliul de produse pe piaţa românească", a declarat într-o conferinţă de presă Simona Decuseară (foto), directorul de marketing şi vânzări al Epson România şi Bulgaria.
Ea a adăugat că anticipează o cerere puternică pe segmentul echipamentelor care permit tipărirea unui număr ridicat de documente la un preţ foarte scăzut, precizând că în 2011, în România s-au vândut circa 123.000 de imprimante, avansul faţă de anul precedent fiind unul redus.
"2011 a fost un an bun, dar nu pe măsura aşteptărilor. Am fost afectaţi de cutremurul din Japonia, a existat o perioadă de şase luni în care nu au fost disponibile anumite produse", a mai adăugat Decuseară.
Epson România deţine pe plan local o cotă de piaţă de 5% din piaţa multifuncţionalelor ink-jet, 90% din piaţa imprimantelor matriceale şi 25% din piaţa videoproiectoarelor.
În ceea ce priveşte tehnologiile de listare utilizate, clienţii din segmentul corporate se orientează tot mai mult către echipamente inkjet, capabile să listeze volume mari la calitate ridicată şi costuri reduse.