Premiera românească a dramei lui Lars von Trier, „Antichrist" (2009), a fost un fiasco răsunător: vineri seara, publicul proiecţiei de la Hollywood Multiplex din Capitală era compus din şase persoane. Dintre acestea, două au cedat după 15 minute de la începerea filmului.
Sala pustie a reflectat lipsa de interes a românilor pentru acest thriller macabru. Deşi scenariul nu are implicaţii religioase, nu este exclus ca publicul românesc, mai mult sau mai puţin tradiţionalist, să fi fost descurajat, în parte, de programarea acestei pelicule chiar înaintea Paştelui.
„Porcărie plictisitoare"
Doi dintre cumpărătorii de bilet la pelicula care a şocat o lume întreagă prin violenţă, nuditate şi scene de sex sadic, au ajuns la film din pură întâmplare: „Ne plimbam prin mall şi ne-am decis să mergem la cinema. «Antichrist» sună bine. Sunt curios să văd care este intriga, adică sper să fie de acţiune", a declarat Mădălin, un tânăr de 20 de ani, cu puţin înainte de începerea proiecţiei.
Pelicula, care a generat controverse imediat după premieră, la ediţia din 2009 a Festivalului de Film de la Cannes, a fost anticipată cu interes de un alt cuplu. În ciuda faptului că au fost atraşi de trailerul vizionat în prealabil, Bogdan (28 de ani) şi prietena lui, Andreea ( 20 de ani), nu au rezistat decât 15 minute la „o porcărie plictisitoare".
Exclamaţii şi gemete suspecte
Publicul mai „rezistent" - format din patru persoane - a urmărit până la capăt filmul, cu destul de mult interes: ocazional, momentele de „intensitate dramatică", derulate printre scenele de sex brutal şi automutilare, erau punctate de exclamaţiile, onomatopeele şi gemetele suspecte ale celor din sală.
Pelicula danezului Lars von Trier, în care un bărbat şi o femeie trec prin experienţe limită, regresive, după decesul copilului lor, nu s-a bucurat de succes nici pe plan inter