Contractul dintre Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi compania americană Bechtel cu privire la construirea Autostrăzii Transilvania va dispărea până pe 30 aprilie. Până la acea dată fiecare va trebui să îşi formuleze opţiunile pentru modalitatea de închidere a acestui contract, a declarat ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
Ministrul a adăugat că după 30 aprilie, statul va trebui să asigure paza şantierului autostrăzii, iar pentru porţiunile realizate deja conservarea acestora. Tronsonul care ar urma să fie realizat cu prioritate este Gilău-Borş, care ar permite șoferilor accesul, pe autostradă, de la Câmpia Turzii până în Ungaria.
Şova a explicat pentru Agerpress că în acest moment "există trei constructori foarte mari din lume interesaţi să facă Autostrada Transilvania". În cazul în care negocierile eşuează, ministrul vrea să unească cei 51 de kilometri de autostradă cu coridorul 4 Pan european prin construirea unei autostrăzi între Turda şi Sebeş. Pe tronsonul Autostrăzii Transilvania dintre Turda și Braşov până în prezent nu s-au executat lucrări, iar pentru porţiunea de la Braşov la Târgu Mureş nu există nici măcar proiectare, susține ministrul Dan Șova.
Inaugurarea lucrărilor la Autostrada Transilvania a avut loc în campania electorală pentru alegerile locale din 2004. De atunci, din totalul celor 415 km proiectaţi, au fost deschişi circulaţiei doar 52 de km. Statul român a plătit constructorului Bechtel aproape 1,5 miliarde euro, cu tot cu penalizări.