Evenimetul s-a petrecut `n noaptea de dumnică spre luni, pe raza localităţii Smârdan. Echipajul venit luni să plece în cursă a constatat că din colegul lor nu a mai rămas decât cheile şi telefonul mobil. În ciuda tutor evidenţelor, familia încă speră să-l găsească viu. De negăsit după noaptea de cart
Ciucaşu Radu, profesa meseria de marinar de mai bine de 30 de ani, periodă în care a activat pe diferite nave, la linie cum se spune, adică pe nave de convoi ce transportă mărfuri generale pe Dunăre. De ceva timp însă, se retrăsese la Brăila, în oraşul de baştină, şi lucra ca mariarla S.C. Danub Trans S.R.L. pe nava Racheta, una dintre cele 9 nave care fac curse de tip bac , între Brăila şi Smârdan.
În noaptea de dumincă spre luni, nea Radu cum era cunoscut de colegii de breaslă, a rămas la bordul navei, pe malul stâng al dunării în dreptul localităţii Smârdan . Facem precizarea că pe timp de noapte, de la ora 22 la ora 6 dimineaţta trecerea este efectuată doar de navele de urgenţă, anume desemnate printr-un grafic stabilit între cei doi operatori economici Romnav şi Danubtrans. Dar, potrivit uzuanţelor marinăreşti, pe navele care nu funcţionează noaptea, rămâne un om de cart. Cum Radu Ciucaşu era de serviciu potrivit programului de la bordul navei timp de 48 de activitate ore după care urmai 48 de ore libere, a rămas singur la bordul împingătoruluii Racheta, pe timp de noapte. Lucru care s-a mai întâmplat până acum de nenumărate ori.
Luni dimineaţa echipajul venit să pornească nava pentru o nouă zi de lucru, a constatat că pe masa din faţa cabinei de comandă, se aflau cheile, telefonul mobil şi actele lui Radu Ciucaşu. Cum însă omul era de negăsit s-a dat alarma iar autorităţile au fost alertate pentru a se putea trece la căutarea omului. După cum declara Nicu Bălan, mecanicul navei, care era de serviciu pe tură cu Radu C