Facebook va incerca, in 2013, o gama mai larga de produse care pot sa-i aduca profit, cum ar fi reclamele in videoclipuri si streaming de muzica, insa analistii avertizeaza ca reteaua de socializare trebuie sa fie extrem de atenta sa nu isi supere utilizatorii.
Compania are acces la informatii publicate de peste un miliard de utilizatori, insa Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, risca sa se indeparteze de la propriul sau tel, de a crea o lume "mai deschisa si mai conectata". In plus, Facebook deja a fost acuzata de autoritatile din Europa si SUA ca nu face destul pentru a proteja utilizatorii.
Desi actiunile companiei au mai recuperat din pierderi, incepand cu luna septembrie, pretul este, totusi, in scadere cu 26 de procente fata de nivelul din luna mai, cand a avut loc oferta publica initiala.
Pentru 2013, analistii estimeaza o incetinire a cresterii profiturilor pentru Facebook. Astfel, veniturile ar putea creste cu 30 la suta, la 6,53 de miliarde de dolari, fata de o majorare de 35% in 2012, relateaza Bloomberg.
Zuckerberg a declarat, recent, ca Facebook "de abia incepe" sa faca bani si fiecare departament este rugat sa vina cu idei in acest sens.
Pe de alta parte, seful Facebook insista ca profitul nu este prioritatea retelei. "Nu facem un serviciu pentru a face bani. Facem bani pentru a oferi servicii mai bune", a spus acesta in prezentarea Facebook, inainte de listarea pe bursa. "Facebook nu a fost creata sa fie o companie. A fost construita drept o misiune sociala", a adaugat el.
Pentru 2012, se estimeaza profituri din reclamele pentru mobil in valoare de 339,3 milioane de dolari, doar din piata americana, fata de zero in anul precedent, ceea ce demonstreaza capacitatea companiei de a aduce profituri.
De asemenea, compania ia in considerare oferirea unor servicii de streamin