După ce a cucerit anul acesta încă un titlu mondial la constructori în WRC, Citroën Racing lansează acum şi modelul DS3 RRC. Derivat din modelul DS3 WRC, maşina care a câştigat deja două titluri în Campionatul Mondial de Raliuri, modelul DS3 RRC a fost conceput special pentru piloţi privaţi şi poate fi folosit în mai multe campionate din întreaga lume (WRC-2, ERC, MERC, etc.).
Conform noului regulament FIA, care a intrat în vigoare la începutul anului 2011, constructorii pot produce şi versiunea Regional Rally Car (RRC) a modelelor din Campionatul Mondial. Concepute pentru a înlocui gradual categoria Super 2000, acest nou model este destinat utilizării în campionate de tipul WRC-2 (fostul S-WRC), Campionatul European de Raliuri (ERC), Campionatul de Raliuri din Orientul Mijlociu (MERC) şi, desigur, campionatele natţonale de raliuri din întreaga lume.
Câştigător al titlurilor mondiale în 2011 şi 2012, modelul Citroën DS3 WRC este acum disponibil şi în versiunea RRC. Şi din punct de vedere vizual cele două modele sunt diferite, ţinând cont că regulamentul în ceea ce priveşte aerodinamica maşinii este altul decat cel din WRC: spoilerul faţă este mai mic, iar eleronul spate este conform standardelor modelelor S2000.
Sub capota este acelaşi motor turbo de 1,6 litri cu injecţie directă, dar cu un restrictor de 30 mm, comparativ cu cel de 33 mm disponibil pe modelel din WRC. În aceste condiţii. puterea maximă este de 275 CP. O altă diferenţă semnificativă este şi diametrul discurilor de frână pe asfalt care au fost reduse de la 355 la 350 mm.
În afara schimbărilor impuse de regulament, modelul Citroën DS3 RRC păstrează aceleaşi puncte forte care au contribuit la succesele din WRC. Dezvoltat în această vară şi testat atât pe asfalt cât şi pe macadam, modelul Citroën DS3 RRC este disponibil acum în leasing la Citroën Racing Technologies. Cu costu