RHS Company, unul dintre cei mai importanţi distribuitori de IT de pe piaţa locală, nu intenţionează să achiziţioneze un magazin online, aşa cum au făcut rivalii de la Asesoft Distribution când au preluat eMag, deoarece acest lucru ar echivala cu "atacarea partenerilor" companiei, a declarat pentru ZF Dragoş Popescu, directorul general al companiei.
În afară de pcfun.ro deţinut de FitDistribution, controlat de omul de afaceri Marius Ghenea, sau de eMAG, cel mai mare retailer online din România, pe piaţă sunt mai multe magazine online mici care ar putea fi subiectul unor achiziţii. Un exemplu este cel.ro, deţinut de Corsar Grup, care a fost anul trecut de vânzare.
RHS ţinteşte afaceri de 95 de milioane de euro în acest an, comparativ cu 58,8 milioane anul trecut. "În primul semestru, RHS a avut o creştere a afacerilor cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 35 de milioane de euro", a declarat Popescu. De asemenea, RHS Company vrea să obţină în acest an un profit net de 1,9 milioane de euro, faţă de 875.000 de euro de anul trecut.
În primul semestru al acestui an Asesoft Distribution, cel mai mare distribuitor IT&C de pe piaţă, a înregistrat o cifră de afaceri de 54 de milioane de euro (67,8 mil. dolari), în creştere cu 33% (în dolari) faţă de anul precedent.
Popescu nu a oferit detalii despre rezultatele financiare ale Tornado Sistems, cu care RHS Company şi-a integrat anul trecut operaţiunile. "A fost vorba de o integrare operaţională. Ce s-a întâmplat a fost unirea operaţiunilor. Sunt două firme care şi-au păstrat acţionariatul, cu strategii proprii de dezvoltare", spune Popescu. Anul trecut Tornado Sistems a avut o pierdere de 4,1 milioane de euro, iar afacerile au scăzut dramatic de la aproape 100 de milioane de euro în 2007 la 16,4 milioane de euro, potrivit Registrului Comerţului. "În ceea ce priveşte rezultatele financi