Daca in urma cu 2-3 ani, cuvantul spa nu spunea aproape nimic, astazi lucrurile s-au schimbat. SPA-ul ca business cunoaste o dezvoltare fara precedent la ora actuala, evoluand de la ideea de vacanta in scop terapeutic la promovarea unui stil de viata sanatos, de zi cu zi, unde tratamentul se imbina cu relaxarea atat de asteptata.
Va doriti propriul SPA? Inainte de a lua in calcul investitia in sine, exista o serie de factori care trebuie luati in considerare. In primul rand, clientul SPA. “Identificati grupul tinta pe care il doriti in spa-ul dvs, de aici veti porni afacerea”, afirma Liliana Paraipan, director general al MondoSpa, singura companie din Romania specializata in realizarea de SPA-uri la cheie si consultanta pentru investitorii interesati de acest domeniu.
Astfel, SPA-urile se pot adresa unei clientele de lux, centrata pe rasfat, dar si unei clase medii superioare si inferioare, care urmareste obtinerea unor beneficii terapeutice si unei stari de bine, de relaxare. Aceasta din urma este mult mai receptiva la serviciile si promotiile oferite.
Dupa cum clientela dicteaza segmentul tinta al SPA-ului, tipologia centrelor SPA este asigurata de rolul si mai ales locatia aleasa, existand atat SPA-uri de zi, cat si notiunea de resort SPA, hotel SPA, medical SPA, balneo SPA. De exemplu, conceptul de resort SPA vine la pachet cu o locatie deosebita, in general mare sau munte.
Aceasta delimitare a spatiului SPA, fie ca este situat stradal sau in cadrul unui hotel, determina si rentabilitatea unui astfel de proiect. “Investitia minima pentru un SPA de calitate este in general intre 1.000 si 2.000 de euro pe metru patrat. Pentru un spa de zi, se recomanda un spatiu minim de 200-300 metri patrati, in timp ce un SPA hotelier necesita minim 1.500 de metri patrati”, ne-a declarat Paraipan. Investitia se recupereaza, in general, in maxim doi ani,