Dupa trei ani de pauza, retailerul francez Cora si-a reluat la inceputul anului procesul de expansiune si a deschis deja doua hipermarketuri. Vor urma alte trei hipermarketuri, dar investitia cea mai mare este intr-un complex comercial de 100 milioane de euro la Constanta. Ce l-a determinat pe retailer sa tureze motoarele extinderii intr-un an de criza?
Intrat pe piata romaneasca in 2003, Cora s-a diferentiat de principalii competitori printr-o politica de expansiune mai “potolita”, astfel incat in cei sapte ani de operare pe plan local a deschis doar cinci hipermarketuri, dintre care doua in ultimul an.
Cea mai mare investitie anuntata anul acesta este de 100 de milioane de euro in constructia unui complex comercial in centrul Constantei, pe o suprafata de 150.000 de metri patrati, ce va fi finalizat in prima jumatate a lui 2012. Centrul comercial va include si un hipermarket Cora, de 9.000 de metri patrati, care va fi al doilea din oras.
“Cora investeste acum pe piata de retail din Romania si gratie faptului ca preturile terenurilor sunt interesante”, au declarat, pentru Wall-Street.ro, oficialii Cora.
Mai mult, la capitolul dezvoltari comerciale, orasul Constanta are un potential extrem de ridicat, considera Luiza Moraru, sefa departamentului de retail al consultantului imobiliar CBRE Romania, care se ocupa cu inchirierea centrului comercial dezvoltat de Cora.
"In acest moment, suprafata de spatiu de retail modern disponibila este de 318 mp / cap de locuitor, ceea ce este sub media altor orase importante din Romania, precum Cluj Napoca si Bucuresti. O data deschise noi proiecte de retail suprafata comerciala va fi in continuare sub media altor orase din zona Europei de Est, precum Varsovia sau Praga", a explicat, pentru Wall-Street.ro, Luiza Moraru.
Intregul complex din centrul Constantei, cu subsol, parter si doua etaje,