Wizz Air ocupa, incepand din luna februarie, locul 1 in topul operatorilor cu tarife scazute de pe piata locala, cu o cota de piata de 36%, in timp ce Blue Air, liderul de pana acum, cade pe pozitia secunda cu 34%, conform datelor furnizate de Wizz Air.
“Aceasta pozitie va fi mentinuta pe termen lung, chiar imbunatatita luna de luna, astfel incat in aprilie estimam ca vom atinge o cota de piata de 43% mult peste Blue Air, care va scadea pana la 29%”, a declarat Luke Farajallah, COO Wizz Air.
Compania isi propune transportarea unui numar de 1,7 milioane de pasageri anul acesta, in crestere cu 71% fata de 2008, cand operatorul low cost a transportat circa 900.000 de pasageri.
“Aceasta crestere se bazeaza in proportie de 90% pe noi pasageri, avand in vedere ca in perioada decembrie 2008 - martie 2009 lansam 15 noi rute operate de pe aeroporturile Bucuresti, Cluj si Timisoara, dar ne bazam si pe fluctuatia pasagerilor care in trecut calatoreau cu operatorii de linie, iar acum din cauza crizei mondiale se indreapta catre opeatorii cu tarife scazute”, a mai declarat seful Wizz Air, care estimeaza ca operatorul ungar va transporta nu mai putin de 2,5 milioane de pasageri pe cursele din/catre Romania in 2010.
Pentru acest an, rivalul Blue Air anticipeaza un total de 1.500.000 de calatori. In ceea ce priveste indicatorii economici, Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de peste 95 de milioane de euro in 2007 si estimeaza 150 de milioane euro pentru 2009.
In prezent, circa 25-30% din pasagerii Wizz Air calatoresc in scop de afaceri, in usoara crestere fata de anii trecuti, pe fondul crizei mondiale. “Este normal ca oparatorii low cost sa inregistreze cresteri pe timp de criza pentru ca oamenii isi reduc bugerul pentru calatorii atat pe segmentul leisure, cat si pe cel de business”, explica reprezentantul companiei cresterile inregistrate de s