Noua băutură destinată sexului frumos îngrijorează medicii, într-o ţară în care alcoolismul afectează 2,5 milioane de persoane "Între noi, fetelor" este sloganul unei noi mărci de
Noua băutură destinată sexului frumos îngrijorează medicii, într-o ţară în care alcoolismul afectează 2,5 milioane de persoane
"Între noi, fetelor" este sloganul unei noi mărci de votcă din Rusia. Reclamele pentru lansarea noii băuturi au umplut paginile revistelor feminine ruseşti şi spaţiile publicitare din metroul moscovit. Votca "Damskaya" a fost lansată nu demult de firma Deyros, relatează Reuters.
Potrivit creatorului său, Igor Volodin, votca destinată femeilor este "mai inofensivă decât ciocolata". Însă noul produs îngrijorează sectorul medical, care se teme de creşterea alcoolismului în rândul ruşilor. Creatorii noii băuturi spun că este ideală pentru a însoţi o salată după o şedinţă de gimnastică.
Fabricanţii au ales un design elegant pentru sticlă, care se prezintă într-o nuanţă violetă şi poartă o etichetă argintie. Potrivit lui Iuri Sorokin, psiholog de la un centru de dezalcoolizare, 60% din pacienţii care au probleme cu băutura sunt femei, dintre care nu lipsesc unele soţii ale milionarilor ruşi.
"Partea ascunsă a unui aisberg"
Date de la Institutul de Psihiatrie Serbsky din Moscova arată că, oficial, în Rusia există circa 2,5 milioane de alcoolici, însă s-ar putea ca, în realitate, să existe mai multe persoane dependente de băutură. "Cred că alcoolismul este o problemă imensă în Rusia, atât de mare şi de ascunsă precum partea scufundată a unui aisberg", spune Sorokin.
Însă fabricantul noii votci pentru femei susţine sus şi tare că rusoaicele trebuie să aibă propria votcă. La Moscova, "existau taximetre roz pentru femei, ţigări speciale pentru sexul frumos, dar nu şi o votcă dedicată lor în exclusivitate".
Există ma