Autorităţile au început o evaluare la nivel naţional a pistelor pentru biciclişti. S-a terminat cu pomii din mijlocul lor ori maşinile parcate. Administraţiile publice locale sunt obligate să transforme pistele, inutilizabile până acum, în căi sigure de rulare. Însă accesul bicicliştilor pe drumurile naţionale rămâne interzis deoarece o decizie inversă ar însemna „acceptarea tacită a trimiterii lor spre moarte”
Pistele speciale pentru biciclişti sunt legiferate din 2003. Ele pot face parte din partea carosabilă, din trotuar sau pot fi create separat şi de trotuar şi de partea carosabilă. Timp de patru ani, legea nu a fost însă aplicată. Primăria Capitalei a irosit 10 milioane de euro și pregătește afacerea piste de biciclete pe drum
Abia din anul 2007 a început realizarea lor, numai în marile oraşe. Cum s-au făcut şi cât de utile sunt aceste piste ştim deja, iar momentele penibile ni le amintim cu toţii. O recunoaşte şi şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă: “Au existat piste făcute cu încadrarea unui pom, a unui stâlp, ori piste cu o configuraţie de-a dreptul îndoielnică”.
Lucian Diniţă a precizat că a cerut ca aceste piste să fie reevaluate, la nivel naţional. “Am cerut la nivel naţional să reevalueze aceste piste, pentru o regândire a executării lor. Căci dacă autorităţile au pretenţie ca bicicliştii să respecte reguli de circulaţie, atunci şi autorităţile trebuie să le asigure condiţii sigure pentru deplasare.”, a declarat şeful Poliţiei Rutiere pentru Evenimentul zilei.
“Fiecare autoritate locală îşi stabileşte traseele pentru piste. Poliția Rutieră nu face altceva decât aplică sancţiuni administratorului drumului care nu respect modul în care trebuie realizate pistele pentru biciclişti şi coordonează structurile pentru ca ele să ia o hotărâre!”, a mai declarat Diniţă. EXEMPLU VANCOUVER
În contextul conceptu