Platile facute de romani cu cardul pe Internet s-ar putea dubla anul viitor, ca urmare a cresterii posibilitatii de plata a facturilor la utilitati si mai putin a activitatii magazinelor virtuale.
Din pacate aceasta este situatia. Inca nu se asteapta nimeni la o explozie a magazinelor virtuale care sa implementeze o solutie de plata online.
Cresterea estimata este sustinuta, in principal, de promovarea platilor online de catre operatorii de telefonie mobila, spune Carmen Sebe, director executiv al Gecad ePayment. Acest lucru a facut ca sectorul telecom sa inregistreze, in acest an, cel mai mare numar de tranzactii pe Internet pentru plata facturilor sau a cartelelor preplatite, urmat de turism (transport si cazare).
Integratorii de solutii pentru comert electronic spun ca totusi si magazinele online vor trebui sa tina cont ca, in relatiile cu oamenii, serviciile sunt extrem de importante. "Probabil nu in 2008, poate nici in 2009, dar va veni un moment in care piata se va scutura si in joc vor ramane doar cele care au inteles ca serviciile oferite au cea mai mare contributie la succesul sau insuccesul lor", a mai adaugat Sebe.
Comerciantii, in schimb, spun ca nu lipsa educatiei, frica de fraude sau lipsa de interes sunt de vina pentru inertia de care dau dovada, ci comisioanele percepute de procesatorii de carduri reprezinta motivul major pentru care in magazinele virtuale romanesti nu se poate plati cu cardul.
Nivelul comisioanelor care trebuie platite pentru fiecare tranzactie online se inscrie intre 3,7 si 5%, in functie de volum sau de riscul afacerii, la care se mai adauga taxe lunare de administrare.
Grosul magazinelor virtuale este format din vanzatorii de produse IT&C si electrocasnice, care nu pot practica, la randul lor, adaosuri comerciale mai mari de 3%, in medie. Or, la 3% adaos nu ai cum sa-ti permiti sa