Volumul de publicitate în SUA pentru serviciile bancare a cunoscut o scădere dramatică pe fondul crizei financiare. În luna septembrie, numărul de reclame pe televiziune pentru anumite produse Volumul de publicitate în SUA pentru serviciile bancare a cunoscut o scădere dramatică pe fondul crizei financiare. În luna septembrie, numărul de reclame pe televiziune pentru anumite produse financiar-bancare a scăzut cu până la 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Potrivit monitorizărilor companiei Nielsen, serviciile ipotecare au tăiat cel mai mult din investiţiile în publicitate, numărul de inserţii TV înjumătăţindu-se. Şi în timpul verii, acestea au avut de suferit.
Astfel, în iulie şi în august companiile de servicii ipotecare au investit 25,8 milioane de dolari, cu 53% mai puţin faţă de bugetul cheltuit în cele două luni din 2007. Televiziunile locale vor fi cele mai afectate de aceste reduceri de bugete publicitare, afirmă Mike Vorhaus, preşedintele firmei de cercetare Magid Advisors, citat de publicaţia „LA Times”.
De asemenea, promovarea cardurilor de credit s-a redus cu 23% în septembrie faţă de aceeaşi lună din 2007. Totuşi, această ajustare a avut loc după ce, în vară, volumul de publicitate achiziţionat a fost de 218 milioane de dolari, cu 26% mai mare decât în 2007.
„Companiilor de servicii financiare le va fi greu să justifice cheltuielile pe publicitate, în timp ce acestea depind pe planul de salvare a pieţei financiare de 700 de miliarde de dolari oferite de statul american, chiar dacă marketingul ar putea să le aducă market-share”, afirmă Jack Myers, şeful companiei de consultanţă Myers Publishing.