Din verificarile efectuate de Camerele de Conturi asupra sumelor alocate din Fondul de rezerva bugetara la unitatile administrativ teritoriale s-a constatat, in unele cazuri, ca sumele primite de la Fondul de rezerva la dispozitia Guvernului in anul 2011 nu au fost solicitate și argumentate in scris de catre ordonatorii de credite, neexistând note de fundamentare din care sa rezulte cauzele care au determinat prioritatea și necesitatea cererilor de sume in regim de urgenta, se arata intr-un Raport al Curtii de Conturi. Potrivit aceluiasi document, modul de formulare si redactare al hotarârilor de Guvern privind alocarea de sume din Fondul de rezerva bugetara a creat confuzie in sensul ca, spre exemplu, in titlul actelor normative a fost precizata destinatia „finantarea unor cheltuieli curente si de capital ale autoritatilor administratiei publice locale”, iar in continutul actelor a fost stipulat faptul ca aprobarea acestor sume a fost efectuata „pentru echilibrarea bugetelor locale”. In perioada controlului, premier era Emil Boc.
Conform art. 30 alin.(2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului este destinat pentru finantarea unor cheltuieli urgente sau neprevazute ale unor ordonatori principali de credite ai bugetului de stat si ai bugetelor locale, aparute in timpul exercitiului bugetar, pentru a asigura functionarea coerenta a bugetelor acestor ordonatori si pentru echilibrarea bugetelor locale.
In anul 2011 a fost emisa OUG nr. 26/2011, potrivit careia, prin derogare de la art. 30 alin (2) din Legea nr. 500/2002, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului puteau fi alocate, pâna la sfârșitul anului 2011, prin hotarâre a Guvernului, sume și pentru plata arieratelor.
Majorarea Fondului de rezerva bugetara de aproximativ 10 ori pe parcursul exercitiului financiar