Sute de mureşeni au depus sesizări la CRPC, reclamând comisioane ilegale aplicate de bănci. Valoarea celor 14 amenzi aplicate în lunile septembrie şi octombrie de inspectorii CRPC băncilor mureşene este de 325.000 de lei.
Comisarii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor au aplicat 14 amenzi filialelor a cinci bănci din judeţul Mureş după ce sute de mureşeni au depus reclamaţii cu privire la nereguli depistate în contractele de credit.
„Începând din luna august şi până în octombrie Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor a primit 185 de reclamaţii privind serviciile oferite de 11 bănci din judeţ. În urma verificărilor efectuate s-au aplicat 14 amenzi în valoare totală de 325.000 de lei pentru filialele a cinci bănci care operează pe raza judeţului Mureş”, a precizat Csomoss Miklos, comisar şef adjunct al CRPC Mureş.
O parte din reclamaţii sunt încă în curs de soluţionare, iar potrivit unor surse, printre băncile cu nereguli se numără BCR, Piraeus Bank, Bancpost, OTP Bank şi Volkbank.
Reclamaţii rezolvate telefonic
Deoarece numărul de reclamaţii a crescut mult timp în ultima perioadă, inspectorii CRPC fac faţă cu greu volumului mare de muncă. De accea se întâmplă ca în cazuri mai urgerţe să răspundă chiar şi telefonic reclamaţiilor depuse de mureşeni.
„Conform legii răspunsurile la reclamaţiile depuse se trimit prin poştă în termen de 30 de zile de la depunerea acestora. Deoarece volumul de muncă este mare, termenul de comunicare a acestora a crescut cu încă 15 zile. Se întâmplă însă ca în cazul reclamaţiilor care au termen de soluţionare urgent să contactăm telefonic sau prin e-mail reclamantul şi să-i comunicăm rezultatul sesizării depuse, urmând ca ulterior să primească răspunsul şi în scris”, a precizat Csomoss Miklos. Toţi mureşenii care contstată nereguli la plata creditelor contractate sunt sfătuiţi