In 2007 vanzarile de bere Guinness au inregistrat o crestere in volum de 25% fata de anul precedent, ponderea volumului de vanzari pe canalul HoReCa atingand o valoare de 45% din total, in crestere cu 8% fata de 2006.
Compania URBB, importatorul marcii de bere, estimeaza pentru anul acesta un salt de 40% in volum a vanzarilor de bere Guiness, marca urmand sa-si pastreze cota de piata de 5%.
Compania intentioneaza sa creasca cu 10% in volum vanzarile de bere Guiness pe canalul HoReCa, comparativ cu anul trecut, potrivit declaratiilor reprezentantilor companiei.
"In ceea ce priveste consumul de bere Guinness in Romania, se poate vorbi intr-o oarecare masura de sezonalitate, care tine in primul rand de sarbatorile specific irlandeze, cum este cazul Zilei Sf. Patrick, cand vanzarile cresc cu 20-30 % fata de media zilnica", a declarat Catalin Ignat, vice-presedinte de marketing in cadrul URBB.
In timpul sarbatorilor de Paste sau de Craciun, segmentul berilor premium de import inregistreaza cresteri de 50% in aceste perioade, potrivit lui Ignat.
In 2007, segmentul berilor din import s-a dublat fata de anul precedent, atingand in prezent 0,2% din piata.
Cel mai important salt, conform unei cercetari MEMRB, care a generat de altfel cresterea pe intreg segmentul marcilor de bere de import, s-a inregistrat in categoria marcilor premium de import, cu 116% mai mare decat in aceeasi perioada a anului precedent.
In 2008, la nivel de piata a berii se va mentine cu siguranta trendul anului trecut, alte branduri de import urmand sa intre in Romania.
Segmentul marcilor de import are un real potential de crestere si, urmand practic evolutia care se va inregistra pe intreaga piata a berii, pana la sfarsitul anului in curs segmentul berilor imported va atinge intre 0,3 – 0,5% din piata.
In Romania, Guinness se afla in portofoliul