Exxon Mobil si specialistul in genetica Craig Venter s-au aliat pentru producerea unui combustibil din alge, in cadrul unui proiect de 600 de milioane de dolari.
Compania lui Venter, Synthetic Genomics Incorporated (SGI), va produce combustibili care vor putea fi folositi de masini sau avioane, fara sa fie nevoie de modificarea motoarelor, relateaza The Guardian.
Algele au fost alese pentru ca pot capta energia solara, traiesc in zone ce nu pot fi folosite pentru productia alimentara si nu au nevoie de apa curata sau proaspata. In plus, ocupa mult mai putin spatiu decat granele folosite, de obicei, pentru combustibili bio, precum porumbul.
"Algele consuma dioxid de carbon si energie solara, in prezenta apei, producand un fel de ulei similiar, la nivel molecular, cu produsele din petrol pe care le facem noi", a spus Emil Jacobs, vicepresedinte al departamentului de cercetare si dezvoltare la Exxon Mobil.
"Acest lucru inseamna ca il putem transforma usor in benzina si diesel in refinariile existente, sa-l transportam prin infrastructura pe care o avem si sa-l vindem prin aceleasi benzinarii", a adaugat Jacobs.
Potrivit unei agentii a guvernului din Marea Britanie, care promoveaza tehnologiile cu emisii reduse de bioxid de carbon, combustibilii bio din alge ar putea inlocui 70 de miliarde de tone de combustibili fosili folositi anual in transporturile rutiere si aeriene, pana in 2030.
Astfel, se estimeaza ca emisiile de gaze cu efect de sera vor scadea cu 160 de milioane de tone pe an.
Venter, cunoscut mai ales pentru rolul sau in secventierea genomului uman, a declarat ca parterneriatul este cea mai mare investitie in producerea combustibilului din alge, insa producerea sa in volume mari va fi o adevarata provocare.
"Acest lucru nu va fi posibil daca industria petroliera nu