Intr-un peisaj media care a devenit foarte fragmentat, publicitatea nu mai este capabila sa sustina financiar marile companii de mass-media, care vor trebui sa gaseasca alte mijloace pentru a supravietui, a spus Sir Martin Sorrell, CEO al grupului de comunicare WPP.
“Este foarte dificil in aceasta perioada pentru ca piata a devenit mult mai fragmentata. Sunt mai multe cai de a ajunge la consumatori decat erau inainte, mult mai multe puncte de contact. Vestea buna e ca avem comunicare unu la unu. Vestea proasta e ca avem comunicare unu la unu, deoarece piata e mult mai fragmentata”, a spus Martin Sorrell, intr-un interviu video pentru wsj.com.
Seful celui mai mare grup de comunicare din lume considera ca publicitatea nu mai are abilitatea de a finanta mass-media asa cum o facea inainte si ca marile companii de media vor trebui sa taxeze continutul si sa se bazeze pe abonamente.
“Nu exista suficienta publicitate pentru a finanta toate lucrurile pe care le vedeti la televizor. De ani de zile sunt un mare sustinator al acestei viziuni – ca plata, abonamentele reprezinta o parte esentiala pentru a atinge echilibrul pe piata, in special pe piata new media”, a mai spus Sorrell.
Mass-media in era post-Lehman Brothers, de dupa septembrie 2008, va trebui sa treaca prin trei stadii pentru a supravietui, este de parere publicitarul:
• Plata. “Consumatorii vor plati pentru continut pe care il pretuiesc. Si mi se pare uluitor ca proprietarii companiilor de media nu au inteles asta pana acum”, spune Sorrell.
• Consolidare. Miscarile recente din mass-media – incercarea News Corp de a cumpara BSkyB, consolidarea companiilor europene Prisa-Mediaset si fuziunile de pe piata de televiziune din Rusia – sunt semne care arata ca mass-media va trebui sa stranga randurile pentru a supravietui.
• Subventionare. “Trebuie sa ne decidem, ca electo