Directorul de investigaţii din Ministerul Transporturilor, Mircea Ciucă, a declarat sâmbătă că ipotezele privind cauzele accidentului aviatic de la Costeşti sunt posibilitatea ca pilotului să i se fi făcut rău în momentul în care se afla în avion, o eroare de pilotaj sau o defecţiune tehnică. Mai citeşte şi:
VIDEO Un avion s-a prăbuşit la CosteştiVIDEO Accident aviatic la Clinceni: comandantul aerodromului a muritLista celor mai grave accidente aviatice de după 1977
" În prezent, membrii comisiei de investigaţii tehnice din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) se află la locul accidentului pentru colectarea probelor. Cu cât reuşim să adunăm mai multe informaţii, cu atât vom afla mai repede cauzele care au determinat acest accident. Peste o săptămână o să avem deja primele concluzii ", a declarat, Ciucă pentru NewsIn.
Potrivit reprezentantului MTI, avioanele de agrement nu au cutie neagră iar acest lucru face şi mai dificil actul de investigaţie tehnică.
Un avion particular de mici dimensiuni s-a prăbuşit vineri, în jurul orei 18.00, pe un teren în apropierea localităţii Costeşti din Buzău. Pilotul a murit. Citeşte despre toate accidentele de la aerodromul Clinceni .
Patru accidente aviatice în care au fost implicate aeronave de mici dimensiuni au avut loc în ultimele trei luni:
Avionul pilotat de comandantul aerodromului din Clinceni Mihai Dobre, model Extra 300 L, de tip agrement, s-a prăbuşit la 5 iunie, în urma impactului cu solul pilotul decedând. Mihai Dobre efectua o acrobaţie extrem de dificilă, o coborâre pe verticală în spirală, moment în care a intrat în vrie, iar cauza poate fi una de natură tehnică sau o comandă greşită a pilotului, potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor.La mai puţin de o lună, la 3 iulie, un alt avion de mici dimensiuni