Proprietar al agentiei de turism La Piovra inca din 1992, Dan Anghelescu, invitatul emisiunii Start-Up Wall-Street din aceasta saptamana, administreaza si un business indraznet - este fondatorul agentiei Mos Craciun.
Antreprenorul, in varsta de 43 ani, a inceput afacerea in anul II de facultate impreuna cu alti doi prieteni, punand bazele primei agentii care a inchiriat Mos Craciuni adevarati.
„Prin '93, intr-o camera obscura din Complexul Studentesc Regie, impreuna cu doi prieteni, s-au pus bazele Agentiei Mos Craciun. Am inceput in primul an timid si fara prea multi bani, dar cu dorinta puternica sa realizam ceea ce nu se facuse pana atunci, inchirierea Mosului Craciun Adevarat. Anii au trecut si noi ne-am imbogatit cunostiintele despre copii, despre parinti, despre companii...”, spune Dan Anghelescu.
Investitia initiala in proiectul cu Mos Craciuni nu a fost foarte mare, nici macar pentru acele vremuri, explica proprietarul agentiei.
“La inceputurile afacerii, costurile vizau exclusiv costumele de Craciun. Barbile erau confectionate din vata si aratau destul de rau purtate de cateva ori, si asta necesita schimbarea lor dupa fiecare eveniment. Un an mai tarziu, cu ajutorul unor cunostinte am reusit sa aducem din strainatate barbi naturale. Business-ul a inceput cu 5 costume, dupa o investitie de 120-130 de dolari", spune Dan Anghelescu.
Afacerea cu Mos Craciuni se adreseaza persoanelor fizice si firmelor. Tariful pentru un Mos Craciun se ridica la 200 lei/prestatie, in functie de numarul de copii. Pentru companii, Mos Craciun Corporate are un tarif de 50 euro/ora, iar reprezentatia mosului animator porneste de la 25 euro.
Transpusa in zilele noastre, o astfel de afacere nu ar supravietui fara o promovare pe masura: “Astazi, pentru a avea o calitate foarte buna in serviciu sau in activitatea pe care o intreprinzi, ai nevoi