Automobile Dacia, cel mai mare constructor de pe piaţa locală, a înregistrat în luna octombrie cea de-a treia scădere consecutivă a producţiei din ultimii doi ani, de 1,5% potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în timp ce în septembrie declinul a fost de 1,4%, iar în iulie de 1,3%.
Potrivit oficialilor Dacia declinul de sub 2% reprezintă o variaţie normală a producţiei, în funcţie de zilele lucrătoare, acesta reprezentând ca volum sub 1.000 de maşini, adică jumătate din producţia dintr-o singură zi. Totodată, uzina de la Mioveni a înregistrat anul acesta o creştere constantă a producţiei, până în luna iunie, înregistrând un avans cuprins între 1% în aprilie şi 174% în ianuarie.
În luna octombrie, pentru a reduce timpul de aşteptare, cadenţa de producţie a lui Duster a urcat la 540 de maşini pe zi, adică aproape de nivelul de 13.000 de maşini pe lună, în timp ce producţia lui Sandero a scăzut, potrivit datelor furnizate de Automobile Dacia. Modelul de clasă mică al constructorului autohton a înregistrat o reducere a producţiei, la 320 de maşini pe zi, adică aproape jumătate din cea a lui Duster, echivalentul a 7.600 de unităţi pe lună.
Scăderea producţiei vine în contextul în care cadenţa lunară a lui Sandero, care până în vara acestui an era modelul cu cea mai mare producţie şi cele mai mari exporturi, a înregistrat un declin de peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut începând cu luna iulie.
"Avem o piaţă foarte bună pentru Duster, care acum deţine aproximativ 40% din totalul vânzărilor noastre, la egalitate cu Sandero. Până la finele acestui an ne aşteptăm ca SUV-ul să depăşească modelul de clasă mică, în condiţiile în care programele de casare şi cel prin care se acordă o subvenţie de 2.000 de euro pentru automobilele pe GPL (gaz petrolier lichefiat - n.red.) se apropie de final"