Peste 200 de milioane de euro puteau fi disponibili pentru construirea zonei metropolitane dacă edilii celor două oraşe s-ar fi înţeles. Lucrările la importantul proiect ar fi necesitat crearea a 10.000 de locuri de muncă.Lansat cu mare fast pe 18 februarie 2007, proiectul zonei metropolitane dintre Brăila şi Galaţi a fost blocat de lăcomia autorităţilor.
Ieşirea din municipiul Brăila este paralizată de lucrări
Brăila: Reabilitarea Bulevardului Dorobanţilor a început în forţă! Muncitorii au îndepărtat piatra cubică şi liniile de tramvai
Asta pentru că reprezentanţii administraţiilor din Galaţi şi din Brăila au dorit să încaseze în exclusivitate la bugetul propriu toate taxele cuvenite zonei metropolitane. Conform proiectului municipiul Galaţi trebuia să facă investiţii pe un teren de 1.000 de hectare aparţinând judeţului Brăila.
Singura sansă
Criza financiară a secat resursele bugetare ale celor două administraţii şi în atari condiţii, primarul Galaţiului, Dumitru Nicolae consideră că singura şansă pentru dezvolaterea oraşului pe care îl păstoreşte este zona metropolitană.
"Eu vă spun că avem nevoie de această zonă. Este singura noastră salvare. Din păcate trebuie să renunţăm la orgolii. Cei de la Brăila ne pun piedici de câţiva ani în legătură cu acest proiect", ne-a declarat Dumitru Nicolae.
De partea cealaltă a fileului, Bunea Stancu- preşedintele Consiliului Judeţului Brăila, spune că autorităţile brăilene sunt de acord cu realizarea acestor investiţii dar cu un singur amendament.
"Tot ce se investeşte acolo să fie al judeţului Brăila, blocurile să fie ale Brăilei, cei care se mută să aibă buletin de identitate de Brăila. Nu poţi face investiţii în alt judeţ şi să ai pretenţii să transformi acel teritoriu în terenul tău", ne-a declarat Bunea Stancu.
Ce s-a