Disputa teritorială dintre China şi Japonia pentru insulele Diaoyu/Senkaku a escaladat marţi. Mai multe companii nipone au decis să închidă o mare parte din operaţiunile desfăşurate pe teritoriul chinez, iar relaţiile dintre cele mai mari două economii ale Asiei ameninţă că se vor deteriora până la cel mai scăzut punct după cel de-Al Doilea Război Mondial, relatează CNN.
În timp ce ministrul chinez al Apărării a declarat că statul chinez îşi rezervă dreptul de a lua măsuri suplimentare în diferendul cu Japonia, companiile auto Nissan, Mazda, Honda şi Toyota au urmat exemplul celor de la Canon şi Panasonic, închizând mai multe fabrici din China.
Compania Seven & I Holdings a anunţat că intenţionează să închidă aproximativ 200 de magazine din Beijing şi Chengdu, la fel şi Ito Yokado, care va închide 13 supermarketuri "pentru a asigura securitatea angajaţilor".
"Google-ul Chinei", popularul motor de căutare Baidu, a contribuit în stilul propriu la dispută, afişând pe pagina de pornire o imagine a insulelor cu steagul chinez fluturând deasupra lor. Imaginea era un link către o pagină cu titlul "Insula Diaoyu este a Chinei!".
Pagina are o secţiune interactivă, unde utilizatorii sunt îndemnaţi să revendice, cu ajutorul unui steag virtual, insulele disputate din Marea Chinei de Est. Aproximativ 2,7 milioane de oameni au pus drapelul Chinei pe insulele disputate.
"Intenţia noastră este să oferim oamenilor o formă mai raţională de patriotism şi să arătăm fapte, nu să înflăcărăm spiritele", a delcarat Kaiser Kuo, directorul Baidu pentru comunicarea internaţională. "Am dorit să le oferim oamenilor o modalitate mai raţională de a-şi exprima patriotismul. Plasarea unui steag digital este mai bună decât aruncatul pietrelor sau devastatul maşinilor".
Situaţa din China este foarte tensionată. 18 septembrie este