Noile norme de creditare reuşesc să afecteze piaţa de leasing chiar mai mult decåt efectele crizei financiare internaţionale. Dobånzile percepute se vor majora cu maximum 30%. Piaţa de leasing din Romånia nu poate scăpa de efectele negative ale crizei financiare prin care trece Europa. Companiile excesiv de prudente preferă chiar să stea o perioadă în expectativă în ceea ce priveşte aprobarea de noi finanţări, în special către persoanele fizice. Motivele care
Noile norme de creditare reuşesc să afecteze piaţa de leasing chiar mai mult decåt efectele crizei financiare internaţionale. Dobånzile percepute se vor majora cu maximum 30%.
Piaţa de leasing din Romånia nu poate scăpa de efectele negative ale crizei financiare prin care trece Europa. Companiile excesiv de prudente preferă chiar să stea o perioadă în expectativă în ceea ce priveşte aprobarea de noi finanţări, în special către persoanele fizice. Motivele care au generat o astfel de situaţie sunt incertitudinea din piaţă, volatilitatea cursului de schimb şi micşorarea marjelor de profit în domeniu.
Operatorii contactaţi se feresc însă să indice o situaţie foarte gravă. „Nu putem vorbi despre un blocaj şi nici măcar de o stagnare. Singura problemă este că banii aduşi din afară sunt mai scumpi, ceea ce duce la o creştere a costurilor finanţării şi în Romånia“, spune Răzvan Rusu, broker auto la Best Proiect Consulting. Afirmaţia este întărită de Bogdan Stoian, proprietarul firmei de brokeraj Start IND, care spune că firmele sunt încă profitabile, iar finanţările din afară nu sunt afectate de criză pentru toţi jucătorii. „Cel mai bun exemplu este un caz concret pe care îl cunosc. Mai exact, o companie nouă de leasing, care va avea finanţare din afară, se va lansa în Romånia în perioada imediat următoare. Dacă erau probleme, nu se lansau acum“, spune Stoian. El adaugă, însă, că „sunt companii, pr