Anul trecut, vânzările de bunuri de folosinţă îndelungată au scăzut cu peste 42%, până la1.422 milioane de euro, potrivit unui studiu realizat de GfK. Sursa: EVZ
1 /.
În ultimul trimestru din 2009, piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a ajuns la 442 milioane euro, valoare cu 43,2% mai mică faţă de cea consemnată în aceeaşi perioadă a anului 2008.
Vânzările de electrocasnice mici au scăzut cu 23,6% în 2009 faţă de 2008, ajungând la 71 milioane euro. Vârful vânzărilor a fost în ultimul trimestru al anului trecut, când românii au cheltuit 20 milioane euro. Totuşi, cererea a continuat să se diminueze comparativ cu anul precedent, în condiţiile în care veniturile consumatorilor români au continuat să scadă, se arată în studiul citat.
Utilitatea, cea mai importantă caracteristică
Cea mai drastică scădere a fost consemnată pe segmentul vânzărilor de aspiratoare, a aparatelor electrice de bărbierit şi de epilat, precum şi cel al fiarelor de călcat.
Românii au ales să cumpere produse de care au avut cu adevărat nevoie, cum este cazul aparatelor pentru prepararea hranei.
“Scăderea de preţ cea mai mare dintre toate categoriile şi cererea crescută pe unele subsegmente au făcut ca segmentul aparatelor pentru prepararea alimentelor să fie mai puţin afectat de criza financiară. Acest lucru înseamnă că oamenii au fost nevoiţi să-şi prioritizeze nevoile, să-şi cumpere aparatură de care au avut într-adevăr nevoie sau care îi ajută să economisească”, se arată în studiul citat.
Românii, darnici de Crăciun
Dacă în alţi ani, românii cumpărau telefoane mobile şi servicii de telecomunicaţii mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, piaţa de telecomunicaţii s-a comprimat cu mai mult de o treime în ultimul trimestru al anului trecut faţă de acelaşi interval din 2