Semnarea unui contract in valoare de 5 milioane de dolari cu rapperul amercian Jay-Z este cea mai recenta strategie de marketing derulata de Samsung Electronics, companie al carei buget alocat promovarii a explodat in ultimii ani.
Cum Jay-Z este pe punctul de a-si lansa un nou album, intelegerea dintre cele doua parti presupune ca 1 milion de utilizatori de Galaxy S4 sa intre in posesia albumului in mod gratuit.
Samsung a dispus in 2012 de un buget total de marketing de aproape 12 milioane de dolari, de peste doua ori mai mare comparativ cu anul 2009, in timp ce numai cheltuielile cu publicitatea s-au ridicat la aproximativ 4 milioane de euro, conform unor date furnizate de analistul de origine romana Horace Dediu, preluate de BusinessInsider.
La polul opus, rivalii de la Apple dispun de un buget de marketing pentru acest an estimat la aproape un milion de euro, ceva mai mult decat Dell, dar mai putin decat HP sau Microsoft. Citeste si:Bentley vrea sa profite de stoparea productiei de automobile Maybach ca sa atraga noi clientiUn bacsis de 50.000 dolariTop: Plaje fermecatoare ale Mediteranei
Interesant aici ca dintre toate companiile din IT luate in discutie, Microsoft este singura al carei buget de publicitate a scazut in 2012, de la aproape 2 milioane de dolari cat a avut disponibil in 2011.
Este aceasta strategia de succes pentru Samsung? Asteptam opiniile voastre mai jos!