Programe mai puţine şi specializate pe industrii, care să funcţioneze după standarde internaţionale mai riguroase şi care să cuprindă multe excursii de studiu în străinătate- aşa va arăta piaţa locală a programelor de MBA şi Executive MBA în următorii 4-5 ani, în viziunea celor care au lucrat în ultimii ani la instruirea managerilor români.
Dacă în 2004 pe piaţa locală erau doar două programe de MBA şi Executive MBA, numărul acestora a ajuns la 14 în 2010, programele de instruire managerială câştigând o popularitate tot mai mare în rândul managerilor români.
"Ca şi pe alte pieţe, va exista o polarizare a pieţei, vor fi câteva programe bune, care vor fi în competiţie permanentă pentru obţinerea a cât mai multor acreditări internaţionale şi restul programelor la care va merge toată lumea care poate pronunţa «MBA». Va fi foarte greu ca o şcoală de afaceri să se poziţioneze cu un program la mijlocul acestei pieţe", este de părere profesorul Bodo B. Schlegelmilch, decanul şcolii de afaceri WU Executive Academy din Viena, care oferă în România cel mai scump program de EMBA, în valoare de 35.000 de euro. În opinia sa, tendinţa principală care se poate observa în ceea ce priveşte programele de MBA o reprezintă orientarea globală a programelor, care vor cuprinde călătorii de studiu în mai multe ţări.
"Mă aştept ca şi în România să se contureze treptat tendinţa programelor MBA specializate pe anumite industrii, fie prin apariţia unor noi şcoli de business, fie prin diversificarea ofertei celor existente. Numărul programelor MBA şi EMBA se va situa între 12 şi 16 în următorii 4-5 ani, cu posibilitatea ca o parte dintre programele care se poziţionează momentan pe piaţa MBA/EMBA ca programe MBA, însă oferă în fapt un curs de management, departe de rigorile impuse de organismele de acreditare fie naţionale, fie internaţionale, să aleagă repoziţionarea în zona d