Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a anuntat, marti dupa-amiaza, ca s-a decis privatizarea CFR Marfa, in cadrul CSAT.
"Astazi, in cursul CSAT, a fost aprobata strategia de privatizare a CFR Marfa, vanzarea unui pachet majoritar catre un investitor strategic. Am propus CSAT cateva idei foarte importante pentru ca viitorul CFR Marfa sa fie unul profitabil", a anuntat Relu Fenechiu.
Ministrul Transporturilor a mentionat si cateva conditii pentru cei ce doresc sa participe la licitatie, stabilite pentru a asigura succesul privatizarii. Este vorba despre "o privatizare cu pre-calificare, vor putea sa participe doar investitori care pot proba ca au capacitatea de a dezvolta acest sector; garantia va fi de 10 milioane de euro (...)CFR Marfa este o societate strategica pentru Romania, de aceea conditiile de privatizare sunt serioase".
Relu Fenechiu a continuat schitand si calendarul de privatizare: "Un calendar pe care mi-l asum, incerc sa il respect, dorim ca preselectia ofertatilor sa fie pana la 15 mai, pana la 20 iunie sa avem desemnat castigatorul".
"Eu am spus ca mi-as fi dorit ca Romania sa nu privatizeze aceasta companie, sa poata sa aiba profit si Romania sa pastreze aceasta companie de stat cu o componenta minoritara privata... Astazi nu mai putem sa vorbim de o astfel de procedura datorita situatiei financiare", a aratat ministrul.
Intrebat cu ce suma s-ar putea vinde CFR Marfa, ministrul a evitat sa inainteze o cifra, spunand ca "valoarea unei companii este data de piata. Daca ceea ce spun unii sau altii e adevarat, vom avea o companie vanduta la un pret foarte mare".
Relu Fenechiu a mai aratat ca Romania are discutii cu UE pentru a vedea in ce conditii pot fi anulate datoriile CFR Marfa, pentru ca aceasta companie sa fie mai atragatoare pentru investitori.
"Avem discutii c