Eric Schmidt, CEO-ul Google, cel mai mare motor de căutare din lume, susţine că utilizatorii care postează informaţii personale pe internet, în special pe populara reţea de socializare Facebook, ar putea fi nevoiţi în viitor să-şi schimbe numele pentru a-şi ascunde trecutul - aşa cum este el "povestit" de pozele şi mesajele de pe internet, relatează cotidianul britanic The Independent.
"Nu cred că societatea înţelege ce se întâmplă când orice informaţie este disponibilă, cunoscută şi stocată mereu. Trebuie să ne gândim serios la aceste lucruri", spune directorul Google.
Publicaţia britanică acordă spaţii largi afirmaţiilor lui Schmidt, insistând însă asupra contradicţiilor existente între ceea ce spune şeful Google şi ceea ce face de fapt compania americană. The Independent notează, de exemplu, că Google încasează anual miliarde de dolari tocmai din căutările pe internet şi din colectarea şi stocarea datelor utilizatorilor pentru a le folosi apoi pentru campanii de publicitate personalizate.
Gigantul american deţine de asemenea site-ul de videosharing YouTube, unde utilizatorii îşi postează propriile videoclipuri, şi procesează miliarde de e-mailuri prin serviciul Gmail.
De asemenea, prin serviciul Google Street View, gigantul american oferă imagini cu străzile oraşelor. O serie de achiziţii recente indică faptul că Google se îndreaptă spre sectorul reţelelor sociale - segmentul unde apar cele mai multe probleme de protecţie a datelor personale, relatează cotidianul britanic.
În prezent, peste 600 de milioane de persoane au conturi pe reţele de socializare, 500 de milioane fiind numai pe Facebook, reţea de socializare care a fost implicată de-a lungul timpului în diferite scandaluri legate de păstrarea datelor utilizatorilor.
În România, peste 1,5 milioane de persoane au conturi pe Facebook.
"Misiunea declarată a Google este de