Inspectoratul Şcolar le-a transmis directorilor posibilitatea de a
introduce în şcoli un sistem informatic prin care părinţii au acces la situaţia şcolară a copiilor, direct de la calculatorul de acasă. Un astfel de sistem a fost deja testat la Colegiul „Mircea Cristea”, însă din lipsă de fonduri a devenit inactiv
Catalogul în care orice părinte poate să-şi bage nasul nu este o idee nouă. De când orice gospodină poate să ţină mousse-ul în mână la fel de uşor ca mânerul de la tigaie, verificarea situaţiei şcolare direct de pe internet nu mai pare un vis telenovelistic. De altfel, la Braşov sistemul a fost implementat încă de acum doi ani. Nu de un părinte sau de un profesor, ci de un elev. „Ideea a venit în cadrul consiliului consultativ al elevilor şi din partea părinţilor, în urma lectoratelor pe şcoală pe care le-am avut cu părinţii. A fost o propunere din partea părinţilor, a elevilor şi ulterior a noastră. Ei au realizat pe site-ul şcolii un astfel de program prin care părinţii pot accesa un mini-catalog al fiecărei clase, unde au evidenţa absenţelor şi a notelor”, a declarat Gabriela Costea (foto), directorul Colegiului „Mircea Cristea”.
Probat cu succes…
printre părinţi
Ideea a fost îmbrăţişată de părinţi, care puteau să vadă munca odraslelor, chiulurile, şi să le compare cu prestaţiile cu cele ale colegilor. Fiecare părinte primea o parolă şi se putea conecta la catalogul clasei din care făcea parte copilul. „Părinţii sunt foarte bucuroşi pentru că e mult mai uşor ca de acasă, din faţa calculatorului, să-şi verifice copiii. Să ştie exact care este situaţia lor şcolară, numărul de absenţe, notele. Din parte părinţilor avem un feed-back foarte bun”, a precizat Costea.
Succesul catalogului electronic a fost atât de mare, încât site-ul liceului „Mircea Cristea” se bloca frecvent. Pentru că aveau nevoie de un serv