Popularitatea retelelor sociale ca Facebook si MySpace aduce cresteri neasteptat de mari in conturile agentiilor de PR. Asta deoarece companiile utilizeaza tot mai mult recomandarile consumatorilor si ale presei ca unelte de marketing, sustine seful grupului de advertising WPP, Sir Martin Sorrel, citat de The Guardian.
Grupul lui Martin a raportat, la sfarsitul saptamanii trecute, rezultate financiare sub asteptari pentru al treilea trimestru al anului. Totodata, veniturile incasate de divizia de PR a grupului au crescut cu 11%, atingand valoarea de 157,3 milioane de lire sterline si devenind astfel una dintre cele mai profitabile divizii ale companiei. “Este neobisnuit ca PR-ul sa fie atat de puternic in aceasta perioada a anului, iar asta are legatura directa cu retelele de socializare online si cu Web-ul”, a declarat Sorrel. “Retelele sociale subliniaza importanta publicitatii de factura editoriala”.
Utilizatorii retelelor sociale obisnuiesc sa isi recomande unul altuia lucruri care ii intereseaza, fapt care a stimulat atentia oamenilor asupra importantei relatiilor publice. Potrivit lui Sorrel, interesul crescand al companiilor de a deveni subiecte de stiri reflecta apetitul utilizatorilor pentru informatie provenita din surse aparent “independente”. Folosirea unei agentii de PR care sa asigure prezenta companiilor in cat mai multe subiecte de presa ajuta brandurile sa treaca de reticenta tipica pe care consumatorii o afiseaza fata de reclamele obisnuite.
“Oamenii care intra pe aceste site-uri nu vor sa fie cumparati si nici bombardati cu publicitate. Ei prefera sa se informeze din surse aparent obiective, iar apoi sa faca schimb de informatie cu ceilalti utilizatori”, a spus Sorrel.. De asemenea PR-ul pare, in linii generale, o forma de promovare mai ieftina decat celelalte, fapt care ii atrage pe corporatisti.
WPP este al doilea cel ma