"Sunt 600 de branduri orologere active la ora actuala si inca de la relansare am fost foarte constienti ca lumea isi va pune intrebarea - 'De ce sa cumparam brandul cu numarul 601?'".
Asa descrie Alain Spinedi, CEO-ul Louis Erard, relansarea brandului, care a aparut in 1931, a fost desfiintat la inceputul anilor '90, iar in 2003 a fost relansat de un grup de investitori condusi de Spinedi. CEO-ul marcii a raspuns la intrebarea primordiala pozitionand Louis Erard, din momentul relansarii, pe un segment din piata unde, dupa parerea sa, mai activeaza doar alti doi concurenti: Oris si Frederique Constant. Mai precis, ceasurile mecanice "pentru incepatori" - pentru cei care isi doresc sa inceapa sa poarte ceasuri mecanice, cu un design clasic, elegant si un mecanism in toata regula, dar care nu au (inca) bani pentru un Vacheron Constantin sau un Breguet.
"De altfel, singura diferenta intre Patek Philippe si Louis Erard este lipsa, deocamdata, a unui brand awareness puternic pentru marca noastra", spune Spinedi, mai in gluma, mai in serios, pentru a accentua calitatea ceasurilor. "In final, important este ca, din 600 de branduri, am reusit sa ne pozitionam astfel inca-t sa concuram doar cu doua. Mi se pare ca suna foarte bine", adauga Spinedi. Modelele Louis Erard se incadreaza, in general, in categoria de pret cuprinsa intre 400 si 1.500 de euro, toate fiind ceasuri mecanice, cu mecanisme ETA - nici urma de quartz in toata colectia. Marca are insa si modele mai scumpe, peste 1.500 de euro. "De pilda avem ceasuri de dama cu diamante, care au un pret mai ridicat - dar intotdeauna folosim mai multe diamante decat competitorii nostri", spune oficialul Louis Erard. Tot din categoria ceasurilor mai scumpe fac parte si modelele de aur. "Dar intotdeauna avem preturi mai mici decat competitorii nostri", a spus Spinedi, fara a specifica daca marca foloseste si