DEBUT. Măruntul model citadin, urmaş al faimosului Matiz, a fost lansat aseară pe piaţa autohtonă.
Vremurile în care o maşină de mici dimensiuni era doar un mijloc de transport personal ieftin au apus. În zilele noastre, un model de buzunar beneficiază de aproape aceeaşi atenţie din partea producătorului ca şi „fraţii” mai mari din gamă.
Noul Chevrolet Spark, lansat aseară în România, nu face excepţie. Cel mai compact model din portofoliul constructorului american a rămas un autoturism mic şi ieftin (3,64 metri lungime, preţ minim de lansare: 6.999 de euro cu TVA inclusă), dar aceste atribute- cheie nu-l împiedică să fie interesant, vesel şi, detaliu important, sigur.
Designerii Chevrolet au oferit noului Spark un profil de monovolum, tuşe moderne (uneori prea stridente) şi o paletă de culori foarte vii. Cu ocazia drive-testului internaţional organizat în decembrie trecut la Atena, parcarea în care micile Sparkuri îşi aşteptau muşterii - jurnalişti auto - arăta ca o masă uriaşă pe care cineva golise câteva pungi de M&M’s - la rândul lor supradimensionate.
Toate versiunile comercializate în România, cu excepţia celei de bază, sunt dotate cu port USB, cea mai comodă şi utilă conexiune audio existentă în acest moment pe piaţă. Micul Spark oferă o soluţie tehnică deopotrivă simplă şi bine-venită, care lipseşte încă din arsenalul multor modele premium.
Protecţia pasagerilor este un capitol tratat cu multă seriozitate de veselul Spark. Maşinuţa a obţinut patru stele (din cinci) la testul de siguranţă Euro NCAP. Spre comparaţie, niciun model Dacia nu a primit, până acum, mai mult de trei stele de la evaluatorul independent european.
Echiparea de bază oferă ABS, şase airbaguri şi, opţional, ESC – sistemul electronic de control al stabilităţii. Noul Spark dispune doar de motorizări pe benzină cu pat