Semaforizarea a declansat reactii diverse printre cetatenii municipiului Turda. Din corul nemultumitilor, unele acuzatii se indreapta direct la adresa primarului Tudor Stefanie, desi acesta, practic, nu are nici o vina.
Decizia semaforizarii a fost luata in Consiliul Local, dupa ce in legislatura trecuta consilierul PNTCD Sorin Bichis a venit cu propunerea, iar in actuala legislatura, consilierul PSD Cristian Matei a insistat cu punerea in practica a acestei idei.
Argumentele pro-semaforizare au fost legate de faptul ca fiind trafic intens, soferii care ieseau de pe strazile Lianelor, Tineretului si Mihai Viteazu patrundeau destul de greu pe artera principala. Insa, dupa implementarea semaforizarii, s-a constatat ca pentru cei care tranziteaza orasul timpul de tranzit s-a marit, din cauza unui trafic mult prea lent.
Numai ca, problema fluidizarii traficului nu se poate realiza decat prin intermediul unei „ocolitoare”, varianta care este in lucru si la care lucrarile ar putea incepe chiar in acest an, cu bani de la bugetul de stat. Solutia implementarii unor sensuri giratorii nu s-a putut aplica.
Primarul Tudor Stefanie a spus ca o astfel de solutie a fost luata in calcul, dar normele Uniunii Europene (format, dimensiune etc) nu puteau fi respectate, motiv pentru care s-a abandonat ideea.
Pe de alta parte, introducerea semafoarelor a disciplinat traficul si a dat posibilitatea traversarii in siguranta a varstnicilor si a copiilor.
Investitia pentru introducerea semaforizarii in municipiu a costat 3 miliarde de lei vechi, bani care au provenit de la bugetul local, printr-o hotarare a Consiliului Local.
Turdenii, intre pro si contra
Editia online a publicatiei Obiectiv (www.ziarulobiectiv.